iluvislam edu.iluvislam Pro-Tajdid Segar FOM Ads II

Wednesday, May 6, 2009

-kata mereka

-Pelbagai spekulasi timbul mengenai senario politik tanah air khususnya di Perak.. Di samping mengadap kitab mempersiapkan diri menghadapi imtihan yang bakal tiba, jangan kita lupa pada mereka yang sedang berjuang mempertahankan kebenaran dan keadilan..Bukan sekarang tugas kita untuk menggantikan pejuang kebenaran di tanah air bahkan sekarang merupakan masa untuk kita mempersiapkan bekalan untuk terjun ke dalam masyarakat apabila pulang kelak..

-dunia politik amat mencabar..hanya akal yang waras dapat berfikir dengan bijak cara menghadapinya..susah dan payah jika berbicara politik..tetapi ia perlu kerana berkaitan dengan sensitiviti..lebih-lebih lagi soal perjuangan menegakkan keBENARan dan keADILan..apatah lagi perjuangan menobatkan ISLAM sebagai perundangan utama yang lebih aula diperjuangkan..

-sedikit coretan mengenai politik tanah air..

+%$*@ TAIPINGMALI *&^%$#@
Siapa dalang yang membawa kepada kegilaan penyokong Pas untuk menunjukkan sifat berani berjuang dan sanggup mati kerana mempertahankan pemimpin mereka. Jawapannya ialah Nik Aziz. Nik Aziz telah berjaya menghasut pengikut Pas supaya berjihad menentang kerajaan yang ada dan menjanjikan syurga kepada mereka melalui jihad dan mati syahid.

*&^%$ ABANGTUAH &^*(%)

KUALA LUMPUR 6 Mei - Naib Presiden Pas, Mohamad Sabu ditahan polis di sebuah restoran di Jalan Pahang di sini, bagi membantu siasatan berhubung penganjuran satu majlis solat hajat anjuran parti itu di Manjoi, Ipoh, esok.

*&^%$ PERAKBANGKIT &^*(%
Maka tibalah masanya untuk pihak berkuasa berkerja dengan lebih tersusun dan rapi. Maka sesiapa yang datang ke Perak bertujuan untuk bikin huru-hara wajarlah ditangkap. Rakyat Perak menolak para penghasut tersebut.

Kepada orang luar Perak... Sila balik dan berambus!!! Jangan cuba nak hina dan derhaka kepada Sultan kami. Berambus sekarang!!!!! Atau... kamu semua akan ditangkap pihak berkuasa!!!!


*&^%$ PEJUANGBANGSA &*^(%$
Ini lah wajah pemimpin mereka yang sanggup melaga-lagakan bangsanya sendiri dan suka berlaku huru hara dalam negara. Tangkap kepala geng mereka ini merupakan langkah yang tepat dan bijak sebelum ketua mereka ni turun pada esok harinya .Tindakan agresif dan pantas oleh polis dilihat perlu bagi mengekang sebarang usaha yang boleh mengganggu gugat ketenteraman awam berhubung keputusan Kerajaan Negeri Perak baru yang bakal melangsungkan Persidangan DUN pertamanya esok.
Aku ingat tujuan mat sabu buat semua ini merupakan ada agenda untuk beliau menonjolkan diri sebagai hero PAS di mata ahli PAS supaya memilihnya sebagai calon Timbalan Presiden PAS.


*&^%$ PARPUKARI *&^_$
Dr Zamry mewakili suara 29 ahli dewan yang mewakili suara umat islam, 2 bukan islam, berbanding pihak nizar yang mewakili 7 ahli dewan umat islam, 21 bukan islam, jika kita mengaku diri kita umat islam adalah wajib dan tangungjawap kita menyokong dan mendoakan kerajaan pimpinan Dr Zamry terus menerajui negeri perak.

Marilah kita melakukan solat hajat, berdoa kepada allah swt, kerana ini adalah tugas kita bersama, jika di runtuhkan kerajaan ini, maknanya runtuh lah kerajaan islam Perak.


p/s : ada dikalangan kalian yang nak menjawab? hmm..jawablah dengan hati yang BERSIH..(aku tak jawab sebab malas nak layan..)korang jawablah..

No comments: