iluvislam edu.iluvislam Pro-Tajdid Segar FOM Ads II

Thursday, June 11, 2009

-Islam Memimpin Perubahan

Muktamar tahunan telah pun berlalu namun masih menjadi bualan hangat hingga kini dan alhamdulillah, PAS juga baru sahaja membentuk saf kepimpinan yang baru bagi sessi ini. Pasti banyak perkara yang digariskan berkaitan peripentingnya persediaan para pendokong sebagai asas bagi menghadapi pelbagai cabaran mendatang.

Garis-garis kasar haluan perjuangan yang telah dibuat seharusnya diterjemahkan dalam pembudayaan gerak kerja di semua peringkat agar visi, misi dan objektif serta manifesto bertindak dapat direalisasikan dan mencapai matlamat yang diharapkan. Ikrar dan iltizam setiap pendokong untuk membantu PAS Pusat bagi menawan Malaysia dalam PRU akan datang adalah cabaran terdekat kita untuk bersama menyokongnya. Tema 'ISLAM MEMIMPIN PERUBAHAN' memerlukan komitmen dari semua pihak untuk jadikannya satu kenyatan.

Berbekalkan aqidah yang mantap, keberanian yang tegar, strategi yang bijaksana, organisasi yang teguh dan gerak kerja yang mantap, insya allah kemenangan kan datang bertandang, lonjakan semanagat jihad yang bersemarak dan kemenangan ISLAM akan terserlah. PAS akan terus berupaya memacu perubahan, menggerak massa, dan mencetus gagasan baru serta segar dalam bahtera perjuanagan ini.


apa strategi PAS ..??


- Apa maksud strategi? - penilaian sejauh mana kita dapat meniliti dan menghayati isi kandungan ucapan tema dan sejauh mana kita dapat menyedut beberapa perkara dasar yang diungkapkan.
- Janganlah ada diantara kita yang menganggap ucapan itu hanyalah suatu ceramah politik yang ditujukan kepada amno be-end sahaja atau sekadar memenuhi agenda muktamar semata-mata.
- Sesungguhnya apa yang digariskan pemimpin no 1 perjuangan ISLAM, dalam ucapan tema yang lepas seperti juga teks ucapan yang sebelum-sebelumnya mengandungi mesej-mesej utama yang sepatutnya mendasari setiap gerakan dan tindakan kita.


Allahu akbar..!! Allahu akbar..!! Allahu akbar..!!


p/s : sedang mengkaji dan mencari strategi PAS yang digariskan dalam muktamar baru-baru ni..harap dapat dikongsi bersama..

1 comment:

name said...

good job...
tp cbe pelbagaikan topik2 dalam blog ni...