iluvislam edu.iluvislam Pro-Tajdid Segar FOM Ads II

Sunday, January 17, 2010

-siapa RPK ni..??

Siapa RPK ni sama intonasi dengan "siapa khairy ni.?"(susah sgt nak cari..)seperti yang sedia maklum RPK ni adalah 'pengganas' yang dikehendaki polis.Hingga kini pihak polis masih belum menjumpai beliau.Orang ramai yang mengetahui maklumat beliau diminta membuat laporan polis yang berdekatan.(adehh..)

"Kalau betul dia (Raja Petra) di Malaysia, Tunjukkan muka ... kalau tak bersalah dia tak perlu takut.
Dia cakap dia bukan di luar negara, itu dia yang cakap sebab siasatan kita selama ini kita percaya dia berada di luar negara dan keluar menggunakan dokumen haram,” kata Timb. KPN.

Jika dikampungku, arahan yang dikeluarkan oleh pihak berkuasa supaya RPK menyerahkan diri akan menambahkan lagi semangat benci orang kampung (org ameno) trhadap pr."..depa lawan kerajaan,sebab tu kerajaan nak tangkap depa.."kata sebahagian orang kampungku.


Mengapa susah sangat nak tangkap RPK?siapa RPK ni?Apa yang berlaku terhadap beliau pasti menimbulkan keinsafan terhadap orang2 beriman.Kemungkinan 'nusrah' Allah ada untuk memeliharan
ya dari kezaliman penguasa.Jangan kita lupa bahawa FBI & CIA pun belum dapat menjejaki osama dan pembunuh adik Nurin masih belum dapat dikesan.Dua watak berbeza yang 'dilindungi' Allah.

SPRM semakin menampakkan kewibawaan mereka dalam usaha membanteras rasuah sehinggakan berjaya mendedahkan rasuah yang diterima TGNA.Mereka masih dalam usaha menjejak rasuah pimpinan PR yang lain.(pembaziran RM100 billion,penggunaan RM270 billion dlm masa 5tahun,pemberian wang ehsan(royalti minyak dll) tak perlu disiasat kerana akan mem
buang masa SPRM)banyak lagi benda lain yang nak dicari.bagus SPRM ni.Siasat jangan tak siasat.Siasat semua menteri dan para pimpinan yang ada(termasuk PM dan mantan PM sekali.Dedahkan segala penyelewangan seperti yang didakwa RPK.

Berbalik pada crita RPK,fikirkanlah tentang keprihatinan pihak kerajaan.Ketelusan mereka dalam memikul amanah rakyat.Buka mata,bacalah minda..

SHAH ALAM - Pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin digesa tampil menunjukkan diri memiliki reputasi jika dakwaannya mengatakan beliau berada di dalam negara ini melalui laman laman webnya.

Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar berkata, sekiranya benar Raja Petra berada di dalam negara ini, dia hendaklah menyerahkan diri berikutan dengan dua waran tangkap yang dikenakan.
“Kalau betul dia (Raja Petra) di Malaysia, tunjukkan muka.Kalau tak bersalah dia tak perlu takut.

“Dia cakap dia bukan di luar negara, itu dia yang cakap sebab siasatan kita selama ini kita percaya dia berada di luar negara dan keluar menggunakan dokumen haram,” katanya ketika dihubungi Sinar Harian di sini, semalam.

Beliau berkata demikian Ketika diminta mengulas dakwaan Raja Petra di laman webnya susulan Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan mengesahkan Raja Petra yang menjadi buruan polis sejak hampir 9 bulan lalu kini berada di London.

read more..

p/s : siasatlah diri kamu sebelum kamu disiasat di mahkamah AGUNG kelak..

No comments: