iluvislam edu.iluvislam Pro-Tajdid Segar FOM Ads II

Wednesday, December 17, 2008

- bush vs kasut

arabian : enta syuf 'bush" embareh..??
gue : la ah..leih ba'ah?maugud ikhbar gadid..?
arabian : la ba'sa..musy musykilah..
gue : toyyib..isma' kalam duktur..


semangat aku msuk klas smalam..madah fiqh muqaran..walaupun madah untuk sem depan,aku pegi jugak muhadharah doktor sibhi..best cara pengajaran..tapi doktor ni suka marah orang..nasib baik tak pernah marah malizi..semalam doktor nak marah arabian ni sebab sembang..tapi tak jadi marah sebab sembang ngan malizi (gue)..

aku baru nak duduk.patutla beria dia tanya aku, tengok tv tak semalam.ada cerita baru rupanya.sepatutnya dah lama cerita ni,tapi baru semalam.kenapa?

ada jugak perasaan kagum atas keberanian beliau.tapi sayangnya setelah sekian lama dia hidup,hanya ada yang berani baling kasut?kenapa tak tamatkan saja riwayat dia?

mungkin aku hanya berani cakap,tapi tak buat.kalau aku ditempat dia,alang2 aku buat lebih dari itu.tapi jangan risau,bush tak kisah pun.dia kata 'hanya kasut'

kepada orang iraq.jangan terlalu bergembira.kasut terbang umpama titik permulaan untuk kalian terus teguhkan azam kalian untuk menentang musuh-musuh Allah di muka bumi.aku bersama kalian.insya allah.

bagaimana obama selepas ini?tunggu dan lihat.

No comments: